4. června, 2018
Jízda s elektrickým pohonem přináší více radosti, než byste si dokázali představit. Již od první otáčky motoru je totiž k dispozici maximální krouticí moment a díky převodovce, která má pouze jeden rychlostní stupeň, vůz zrychluje bez přerušení přenosu hnací síly.
TICHO. To je první věc, která Vás při jízdě s elektromobilem napadne. Nejdřív by Vás to mohlo znepokojit, ale pak si zvyknete. Elektromobilita je dopravou budoucnosti. Jde o ekologický a udržitelný způsob dopravy, který neprodukuje primární emise. Jde o dopravu budoucnosti, která se dříve či později bude týkat každého. Elektromobil je auto, které jezdí potichu, nepotřebuje naftu či benzín. Stačí mu elektrická zásuvka. Často bývá rychlejší, silnější a rozhodně je efektivnější, než auta s konvenčním motorem.
Oproti dnes již klasickým spalovacím motorům, mají elektromobily několik výhod. Jejich provoz je ekologicky čistší i s ohledem na výrobu elektřiny v tepelných elektrárnách. Tento typ vozidel nezamořuje ulice výfukovými plyny. Elektromobily jezdí potichu jako myšky. Neobtěžují okolí hlukem, což auta předurčuje do provozu v městské džungli.
Nejdůležitější součástí elektromobilu je baterie. V minulosti se automobilky potýkaly s jejich krátkou životností. Nynější moderní akumulátory zvládnou přes 150 tisíc kilometrů. Pokud je vozidlo vybavené BMS (Battery Management System) a tepelnou ochranou akumulátorových článků, o baterii se nemusíte v podstatě starat.
Baterie je propojena s elektromotorem (elektromotory), které pohánějí jednotlivé nápravy či rovnou kola. Takto vynaložená energie se může vrátit při zpomalování a brždění. V průběhu jízdy tak elektromobil spotřebovává elektrickou energii, avšak nevypouští spaliny.
Elektromobil nemá spalovací systém, výfukový systém, olejový systém. Není nutno opravovat výfuk, měnit olej nebo filtry. I proto jsou náklady na údržbu výrazně nižší než u vozidel s klasickým motorem.
Hybridní pohon kombinuje elektřinu a spalovací motor, ve kterém obyčejně zužitkovává energii benzínu. Můžeme rozlišit 3 základní verze.
· Elektrický pohon hraje prim, spalovací motor nastupuje, teprve až se vybije akumulátor (Plug-in hybrid). Auto je možné nabíjet ze zásuvky.
· Elektrický pohon pracuje při nižších, spalovací motor při vyšších rychlostech. (Full Hybrid)
· Hybridní pohon založený především na spalování benzínu, elektromotor slouží například pro rekuperaci (znovuvyužití) energie vynaložené na brzdění. (Mild-hybrid)
Například nový e-Golf Vás bez dobíjení doveze až do vzdálenosti 300 km. Nastavení jízdního profilu Vám přitom může pomoci zajistit mimořádně efektivní využívání energie - nebo naopak optimalizuje nastavení automobilu s ohledem na sportovní a komfortní jízdu.